معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همزمان با سراسر کشور سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان خوزستان آغاز شد.

آغاز سرشماری زمستانه پرندگان در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین،  سید عادل مولا پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به منظور دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در جریان این سرشماری که از کلیه زیستگاه‌های آبی و تالابی استان انجام می‌شود، گونه‌های مرغابی، آبچلیک، حواصیل، فلامینگو و پلیکان و… مورد شمارش قرار می‌گیرند.

مولا ادامه داد: سال‌های قبل پرندگان شاخصی مثل پلیکان‌ها، مار گردن، باکلان کوچک و اردک مری، کفچه نوک و… در سرشماری ثبت شده است و امسال در زمان سرشماری از دی ماه، امید است حضور پرندگان مهاجر بیشتری از نظر تعداد و تنوع در استان را شاهد باشیم.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در این سرشماری کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه در مناطق با بهره گیری از دوربین و تلسکوپ و هلی شات این مأموریت را به سرانجام خواهند رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.